جزیره مانوکان
نوشته شده توسط : حسین

موقعیت مکانی جزیره مانوکان

جزیره مانوکان در کشور زیبای مالزی قرار گرفته است و با با قایق حدود 15 دقیقه با شهر کوتا کینابالو فاصله دارد. شما می توانید به راحتی از شهر کوتا کینابالو به آن دسترسی پیدا کنید. جزیره مانوکان یک جزیره زیبای گرمسیری است که سواحلش شن های سفید و گرمی دارد و در آن صخره های مرجانی بسیار زیبایی یافت می شود. این جزیره جزئی از پارک ملی تونکو عبدالرحمان مالزی است و در واقع پیشرفته ترین و مجهزترین جزیره این پارک ملی محسوب می شود و در آن همه نوع امکانات رفاهی و تفریحی تعبیه شده است.

سواحل جزیره مانوکان

در قسمت جنوبی جزیره مانوکان یک ساحل 1500 متری وجود دارد که  آب های بسیار شفاف و کریستالی دارد. دریای اطراف جزیره مانوکان به قدری آرام و کم عمق است که هر کسی می تواند در آن شنا کند و حتی کسانی که اصلا شنا بلد نیستند نیز می توانند با خیال راحت در آن تفریح کنند. با این حساب خانواده ها نیز می توانند با خیال راحت کودکانشان را برای تفریح آزاد بگذارند و به آن ها اجازه بدهند که در دریای جزیره مانوکان شنا کنند. نکته اینجاست که هرچقدر هم کودکان از ساحل دور شوند، باز هم والدینشان می توانند به راحتی آن ها را از دور ببینند و حواسشان به آن ها باشد.

تفریحات جزیره مانوکان

در جزیره مانوکان می توانید علاوه بر شنا، تفریحات مهیج تری مثل غواصی را هم تجربه کنید. در این جزیره می توانید به راحتی با غواصی ماهی های رنگارنگ و زیبا و موجودات دریایی جذاب را از نزدیک تماشا کنید. علاوه بر این می توانید در جنگل مانوکان طبیعت گردی کنید و جنگل های سرسبز آن را زیر پا بگذارید. به هر حال به شما توصیه می کنیم که اگر اهل طبیعت گردی هستید، اگر از ورزش های آبی خوشتان می آید، اگر از شنا در دریای شفاف و تمیز لذت ببرید و اگر می خواهید که آرامش را در سفر به مالزی تجربه کنید، فرصت بازدید از جزیره مانوکان را از دست ندهید. چراکه این جزیره یکی از زیباترین و دیدنی ترین جزایر مالزی است و معمولا هر کسی که از آن بازدید می کنند، از خاطرات سفر به جزیره مانوکان در مالزی به نیکی یاد می کند.

نحوه دسترسی به جزیره مانوکان

شما برای اینکه بتوانید از جزیره مانوکان دیدن کنید، باید اول به شهر کوتا کینابالو بروید و بعد از بندر جسلتون سوار قایق شوید و به راحتی خودتان را به جزیره مانوکان برسانید. بعد از اینکه هم به جزیره مانوکان رسیدید، می توانید خوب در آن گشت و گذار کنید و بعد اگر دلتان خواست، از جزایر نزدیک به جزیره مانوکان مثل جزیره گایا، جزیره ماموتیک و جزیره ساپی نیز دیدن کنید. در این صورت می توانید روزهای بسیار شاد و به یادماندنی را در این جزایر زیبا در مالزی سپری کنید. لازم به ذکر است که در جزیره مانوکان یک سری هتل و اقامتگاه نیز ساخته شده است و امکان اقامت در این جزیره وجود دارد. البته شما می توانید در طول یک روز از جزیره مانوکان دیدن کنید و بعد دوباره به شهر کوتا کینابالو برگردید. چراکه همان طور که گفته شد، این جزیره فقط 15 دقیقه با شهر کوتا کینابالو فاصله دارد و رفت و آمد بین آن ها کار بسیار آسانی است.

هزینه سفر به جزیره مانوکان

شما برای اینکه بتوانید از جزیره مانوکان دیدن کنید، باید یک بلیط تهیه کنید تا به شما اجازه ورود به جزیره مانوکان داده شود. قیمت این بلیط ورودی به جزیره مانوکان برای بزرگسالان 10 رینگیت و برای کودکان 6 رینگیت است. البته شما باید یک هزینه را هم بابت کرایه قایق نیز پرداخت کنید. با این حساب باید نفری حدود 30 رینگیت را برای بازدید از جزیره مانوکان در نظر داشته باشید.




:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: